Plik konfiguracyjny i jego opcje
JSON i jego przecinki
Parser JSONa bywa kapryśny – jeden dodatkowy przecinek na końcu pliku potrafi wywołać błąd o niepoprawnym JSONie. Aby mieć pewność, że wszystko jest w porządku, możesz sprawdzić swój plik na stronie typu JSON validator, np.: https://jsonlint.com/
Dostępne opcje
server: wartość boolean, domyślnie false, określa, czy gra ma się uruchomić w trybie serwera, czy klienta. Opcja jest nadpisywana przez launcher, jeżeli używasz launcher auth.
steam: wartość boolean, domyślnie false, określa, czy gra ma używać połączenia przez STEAM. Opcja jest nadpisywana przez launcher. Jeżeli ustawisz na false, serwer będzie działał przez bezpośrednie połączenie IP.
overlay: wartość boolean, domyślnie true, określa, czy gra ma uruchomić integrację z nakładką. Ustawienie na false ma sens np. gdy hostujesz grę na Ubuntu i gracz host nie uczestniczy w grze.
debug: wartość boolean, domyślnie false, określa, czy gra oraz launcher mają się uruchomić w trybie developerskim. Pozwala to na otworzenie konsoli web developerskiej otwartych w grze okien (F12 w launcherze) oraz uruchomienie kilku instancji launchera.
server_name: wartość tekstowa, domyślnie "Test server", nazwa serwera wyświetlana w launcherze.
gamemode_name: wartość tekstowa, domyślnie "Test GM v1.0", nazwa trybu gry wyświetlana w launcherze.
server_port: wartość liczbowa, domyślnie 9955, port, na którym otwarty będzie serwer.
server_world: wartość tekstowa, domyślnie "OldWorld\\OldWorld.zen", świat serwera.
default_spawn_pos: wartość tekstowa, domyślnie "1258.548;247.738;-293.938", koordynaty oddzielone średnikiem domyślnego spawna dla graczy (możesz ustawić pozycję gracza również w callbacku OnPlayerJoinServer).
host_spawn_pos: wartość tekstowa, domyślnie "1258.548;247.738;-293.938", koordynaty oddzielone średnikiem domyślnego spawna dla hosta. Przydatne w szczególności z opcją remote_server_mode, aby ustawić host w jakimś odległym miejscu.
remote_server_mode: wartość boolean, domyślnie false, określa, czy host jest aktywnym graczem, czy tylko maszyną, do której łączą się inni gracze. W przypadku ustawienia na true host nie będzie przekazany jako gracz do trybu gry oraz nie będzie widoczny na liście graczy. Dobrze jest wtedy ustawić mu odległą pozycję (np. waypoint TOT) poprzez opcję host_spawn_pos.
server_preload_page_url: wartość tekstowa, domyślnie "" (pusty string), określa stronę, która ma być otwarta przed wczytywaniem świata gry, gdy gracz dołącza do serwera. Strona ta jest wyciszona i będzie otwarta przez całą sesję połączenia. Można w niej umieścić np. prefetch wszystkich użytych obrazków w celu uniknięcia powolnego ładowania się ich w trakcie gry.
nickname: wartość tekstowa, domyślnie "Nickname", nick gracza. Opcja nadpisywana przez launcher. Przydaje się tylko do ustawienia nicku hostowi, gdy jest w trybie remote_server_mode.
launcher_auth: wartość boolean, domyślnie true, określa, czy uruchomienie Gothica ma być autoryzowane sesją zalogowanego użytkownika w launcherze. Powinno być zawsze na true, z wyjątkiem debuggowania oraz hostowania gry na zdalnym serwerze.
launcher_pipe_suffix: wartość tekstowa, domyślnie "" (pusty string), określa suffix w nazwie kanału do komunikacji pomiędzy procesem launchera a Gothickiem. W przypadku potrzeby odpalenia wielu instancji Gothica na raz, każda instancja musi posiadać inny suffix, aby kanały się nie mieszały.
Opcje klienta
Opcje te działają tylko lokalnie, nie są automatycznie synchronizowane z podłączonymi klientami. Musisz je natomiast ustawić u każdego podłączonego klienta np. w callbacku OnPlayerJoin, używając metody ToggleClientConfig.
default_bars: wartość boolean, domyślnie false, określa, czy gra ma renderować domyślne paski życia i many.
default_game_menu: wartość boolean, domyślnie false, określa, czy gra ma renderować domyślne menu dostępne pod przyciskiem ESC.
default_inventory: wartość boolean, domyślnie false, określa, czy gra ma renderować domyślny ekwipunek. UWAGA!!! Domyślny ekwipunek nie jest obecnie wspierany, opcja musi zostać ustawiona na false!
default_status_screen: wartość boolean, domyślnie true, określa, czy gra ma renderować status postaci (domyślnie pod przyciskiem B).
default_chat: wartość boolean, domyślnie true, określa, czy gra ma renderować domyślny czat. Opcja przydatna, gdy chcesz zaimplementować własny, bardziej zaawansowany czat jako nakładkę.
friendly_guild: wartość boolean, domyślnie true, określa, czy gra ma automatycznie ustawiać attitude friendly dla NPCtów tej samej gildii. Dzięki temu podczas atakowania nie będą oni focusowani, co jest przydatne przy trybach TDM.