logo

Nauka Typescriptu - ćwiczenia w Gothicu

 

Nareszcie Gothic!

Zerknij prosze na wprowadzenie, jak w 30 minut zakodowałme do zera podstawowy tryb castle defense. Zwróc uwagę czy rozumiesz kod który wprowadzam, oraz zastanów sie nad potencjalnymi usprawnieniami.

 

UWAGA!!! Niektóre elementy tego filmu są już NIEAKTUALNE. Platforma mocno się zmieniała na początkowym etapie, zarys jak kodować, jak testować, jak to działa, pozostał niezmieniony. Najistotniejsza zmiana to nie używamy już metod asynchronicznych do komunikacji z Gothickiem (async/await) były one mocno kłopotliwe dla początkujących. Teraz są to po prostu zwykłe metody synchroniczne, łatwiejsze do używania. Drugą, istotną zmianą jest nie trzymanie stanu gry jako zwykłe zmienne, tylko wrzucanie go do specjalnego store, dzięki temu podczas restartów noda (przy zmianie kodu) zostanie on zapisany i przywrócony. Możemy dzięki temu programować płynnie bez restartowania Gothica.

 

 

Jak kodować na platformie?

Na typ etapie możesz zerknąc na poradniki dotyczące kodowania na platformie dostępne w sekcji Gamemodes. Filmik wyżej wymieniony traktuj jako wprowadzenie, a w podlinkowanej sekcji znajdziesz aktualne informacje jak radzić sobie z programowaniem. Znajduje się tam też playlista video filmów w których koduje od zera tryb Survival. Opanuj informację związane z kodowaniem na platformię i wróć tutaj aby kontynuwać swoją drogę od entuzjasty do osoby gotowej na dołaczenia do świata IT.

 

Zadanie

Znasz już podstawy programowania w JS/TS oraz wiesz jak programować na platformie, zacznij od prostych zmian działającego trybu gry typu Castle Defense. Aby zrozumieć jak działa platforma i w jaki sposób grać możesz obejrzeć to wprowadzenie.

 

 

Zamiast odpalać automatycznie tryb Castle Defense, pobierz go z naszego repozytorium na GitLabie: https://gitlab.com/gothictogether/castle-defense-gamemode Następnie uruchom go zgodnie z README i przetestuj czy wszystko działa, pora na proste zmiany które wprowadzisz, np:

 

1. Zmień bonus złota na runde na wyższy.
2. Dodaj komendę /pauza która wstrzyma odliczenie czasu do kolejnej rundy.
3. Dodaj komende /uleczgaronda która za np 1000 golda uleczy Garondowi pełna ilość HP.

 

Kodowanie własnego trybu

Na typ etapie zapraszam Cie do zakodowania prostego trybu na platformę, chetnie pomożemy Ci na naszym Discordzie technicznym oraz jeżeli będzie grywalny opublikujemy go na naszej stronie i mediach. Aby w pełni wykorzystać potencjał platformy musisz poznac jeszcze tajniki frontend developmentu, o których przeczytasz w kolejnych sekcjach. Powodzenia!